About
Education: higher
Work experience: 34 years
Specialization: biology
Taught disciplines: Psychology of safety, Methods of psychological assistance, Fundamentals of psychogenetics
Advanced training:
18.10.2024-15.11․2024 Critical thinking.2024-YSU
24․09.2021- 14.11.2021 Modern psychological and pedagogical technologies in education -RUDN
2011-2016, Professional High Quality Training by Credit system
2013-14 Trainings of Future Pedagogues – The World Bank
2009: Qualification enhancement practical course for lecturers of pedagogy-psychology, YSU
2007: Qualification enhancement course for lecturers of psychology, YSU
1999 « Inclusive Education» UNICEF, Armenia
1999 «The assistance of children in stressful situations» UNICEF, Armenia
Awards. Grants
Gold medal in honor of the 100th anniversary of YSU
GRANTS and PROJECTS
2021-2024 Reforming of the professional psychosocial competences in crisis situations (covid-19, online education, post -war situation)
2018-2020 Psychological assessment of a person in the process of professional preparation, Project Coordinator
2015-2017 SCS RA, Provisioning the Professional Competence of Youth by Stimulation of Their Self – reliance
2013-2015 SCS RA, Psychological Support Technologies of the Professional Self-orientation and Establishment in the System of Education, Project Coordinator
2008-2012. SCS RA, Psychological Research on Professional Orientation and Self-realization Processes
Scientific interests
- Psychology of personal safety and well-being
- Professional competence of a person
- Psychosocial competence of the professional
- Self-determination and career guidance of the individual
- Clinical psychology
- Psychodiagnostics
List of publications
- The Relationships of Emotional Intelligence and Social Capital to Professional Competence: A Study on the Faculty Members of Universities. Social Psychology Research, 2020, 10/ 39, Iran, p.1-22.
- Вклад Э.А. Асратяна в развитие психологической мысли. Монография, Ереван 2020, 146с.
- Պապոյան Վ.Ռ. , Տոնիկյան Տ.Գ. Ղեկավարների որոշումների ընդունման ռազմավարությունների եվ տիպաբանական առանձնահատկությունների փոխկապակցվածության հետազոտություն: Արդի հոգեբանություն, 2020, 1 (6), 117-122 էջ:
- Վարդուհի Պապոյան , Տիգրան Տոնիկյան Ղեկավարի անտիցիպացիոն ունակությունները դերը կազմակերպության կորպորատիվ մշակույթի ձեվավորման գործընթացում: Այլընտրանք, 2020, 2, 258-264 էջ:
- Avanesyan Hrant, Varduhi Papoyan, Leila Abidi Hourilar An investigation into the relationship between emotional intelligence and social capital with professional self-actualization of the university deans, 2019, Vol 9 , Issue S2, SPERб, India,p174-182.
- Վարդուհի Պապոյան , Ալինա Գալստյան Ուսանողի արժեհամակարգի հետազոտումը հոգեբանական հնվտանգության համատեքստում:
- ՀՀ պետական կառավարման ակադեմիայի հիմնադրման 25-ամյակին նվիրված «Կառավարման ժամանակակից հիմնախնդիրները», 2019, 427-432 էջ:
- Սարգսյան Դ. Յ., Պապոյան Վ. Ռ. , Գալստյան Ա. Ս. Սովորողի առարկայական նախասիրության եվ մոտիվացվածության կապը մասնագիտական ինքնորոշման գործընթացում: Актуальные проблемы психологии , 2019, 2(4), 389-395 стр.
- Проблемы и перспективы развития образования в ХХI веке: проф. становл. личности, Материалы международной научно-практической конференции, Пенза-Ереван-Прага, Научно-издательский центр “Социосфера”, 2011, с. 161-166.
- Avanesyan Hrant, Varduhi Papoyan, Leila Abidi Hourilar An investigation into the relationship between emotional intelligence and social capital with professional self-actualization of the university deans, 2019, Vol 9 , Issue S2, SPERб,India,p174-182.
- Վարդուհի Պապոյան , Ալինա Գալստյան Ուսանողի արժեհամակարգի հետազոտումը հոգեբանական հնվտանգության համատեքստում: ՀՀ պետական կառավարման ակադեմիայի հիմնադրման 25-ամյակին նվիրված «Կառավարման ժամանակակից հիմնախնդիրները», 2019, 427-432 էջ:
File information