Հոգեբանության ամբիոն

Բաժանմունքի մասին

Հոգեբանության ամբիոնը, որպես առանձին ուսումնական և գիտական ​​բաժին, հիմնադրվել է 2005 թվականին՝ որպես համահամալսարանական ամբիոն։
2012 թվականին ամբիոնը մտել է Հումանիտար գիտությունների ինստիտուտի կազմ։
2024 թվականից ամբիոնը մտել է Միջազգային հարաբերությունների և հասարակա-քաղաքական գիտությունների ինստիտուտի կազմ։

ՀՌՀ-ի հոգեբանության ամբիոնի առաքելությունն է՝ պատրաստել մասնագիտական ​​գիտելիքներով, կարողություններով, հմտություններով և սոցիալ-հոգեբանական բարձր մակարդակով հոգեբանության ոլորտում բարձր որակավորում ունեցող մասնագետներ, հոգեբանական կրթության, լուսավորության և հոգեբանական մշակույթի զարգացումը, կազմակերպել և իրականացնել  անհատի հոգեբանական մեխանիզմների ու հոգեկան առանձնահատկությունների ուսումնասիրության հիմնարար և կիրառական հետազոտություններ, կյանքի տարբեր փուլերում բացահայտել մասնագիտական ​​և անձնական բնութագրերի գործոններն ու որոշիչները, գիտական ​​և սոցիալական գործընկերության զարգացման ընթացքում գիտական ​​կազմակերպությունների, ձեռնարկությունների և ուսումնական կազմակերպությունների հետ հոգեկան առողջության, առողջության պահպանման տեխնոլոգիաների որոշիչ գործոնների ուսումնասիրությունը:

«Հոգեբանություն» ուղղության կրթական ռազմավարությունը «գործողությամբ սովորելն է»՝ ուսումնական գործընթացում մասնագիտական ​​կարողությունների ձևավորմամբ: Այն թույլ է տալիս պատրաստել տեսական գիտելիքների և ժամանակակից տեխնիկայի և տեխնոլոգիաների կիրառման գործնական հմտություններ ունեցող մասնագետներ:

Ուսումնական գործունեություն.
• Ամբիոնի ընդհանուր տարեկան ծանրաբեռնվածությունը՝ ավելի քան 9 հազար ժամ է
• Բարձր որոկավորում ունեցող պրոֆեսորադասախոսական կազմ. ֆակուլտետում դասավանդում են 7 գիտությունների դոկտոր, 13 գիտությունների թեկնածու ընդհանուր 25-ից (դասախոսների ընդհանուր թվի 80%-ը գիտական ​​կոչում ունեն):
• Բակալավրիատի մակարդակով ընդհանուր մասնագիտական ​​և մասնագիտացված առարկաների ցիկլը ներառում է 39 ուսումնական դասընթացներ, այդ թվում՝ «Ընդհանուր հոգեբանություն», «Սոցիալական հոգեբանություն», «Ստեղծագործության հոգեբանություն», «Կլինիկական հոգեբանություն», «Անհատի հոգեբանություն», «Կառավարման հոգեբանություն», «Էքստրեմալ իրավիճակների հոգեբանություն», «Փորձարարական հոգեբանություն», «Կենսաբանական ինքնակարգավորման հիմունքներով համակարգային հոգեֆիզիոլոգիա» և այլն, մագիստրատուրայում՝ «Հոգեբանության դասավանդում բարձրագույն դպրոցում», «Սահմանային հոգեկան խանգարումներ», «Արվեստի հոգեբանություն», «Կոգնիտիվ հոգեբանություն», «Հոգեբանական հետազոտությունների ծրագրավորում», «Հոգեբուժության սեմինար հոգեբանության վերաբերյալ» և այլն։
  Հոգեբանության ամբիոնի գիտահետազոտական ​​գործունեությունը կենտրոնացած է հոգեբանական գիտության արդի տեսական, մեթոդաբանական և գործնական խնդիրների զարգացման վրա. կրթության ոլորտում ուսումնասիրելով էկզիստենցիալ-հումանիստական ​​խնդիրները, ինքնության, կյանքի տարբեր ոլորտներում անհատականության խնդիրները, մասնագիտական ​​բնութագրերի անձնային որոշիչ գործոնների ուսումնասիրություները՝ անհատական ​​հոգեբանական, ընտանեկան, մասնագիտական ​​գործունեության ոլորտներում անհատականության ուղղում ախտորոշման հոգեբանական ասպեկտների դիտարկման հիման վրա:
 

Ծրագրեր

ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ԱՍՏԻՃԱՆ
«Հոգեբանություն»

ՄԱԳԻՍՏՐՍՏՈՒՐԱ
«Անհատի հոգեբանություն»
«Կառավարման հոգեբանություն»

«Ընտանեկան հոգեբանություն»

ԱՍՊԻՐԱՆՏՈՒՐԱ
ԺԹ.00.00 Հոգեբանական գիտություններ
ԺԹ.00.01 Ընդհանուր հոգեբանություն, հոգեբանության տեսություն և պատմություն, անձի հոգեբանություն
 

team

Բերբերյան Ասյա Սուրենի

Հ․գ․դ․, պրոֆեսոր

Տեղեկատվություն

Բերբերյան Ասյա Սուրենի՝
Հայ-ռուսական համալսարանի հոգեբանության ամբիոնի վարիչ, հոգեբանական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր, Հոգեբանություն ուղղության ղեկավար, Համառուսական մասնագիտական
​​հոգեթերապևտիկ լիգայի հայկական տարածաշրջանային մասնաճյուղի ղեկավար և իսկական անդամ, Հոգեբանական գիտությունների միջազգային ակադեմիայի հայկական մասնաճյուղի վարիչ և իսկական անդամ։

Ասյա Սուրենի Բերբերյանը ՀՌՀ-ում աշխատում է հիմնադրման առաջին օրերից։ 2005 թվականին Բերբերյան Ա.Ս. լիցենզիա ստանալու համար պատրաստել է նյութերի փաթեթ,  բացվել է բակալավրիատի հոգեբանության մասնագիտության 37.03.01. «Հոգեբանություն».՝ ուղղությունը, 2009 թ. մագիստրատուրայի հոգեբանության մասնագիտության 37.04.01. «Անհատի հոգեբանություն», «Կառավարման հոգեբանություն», «Ընտանեկան հոգեբանություն և ընտանեկան խորհրդատվություն», «Ռազմական հոգեբանություն» և հետագայում ասպիրանտուրայի ընդհանուր հոգեբանության ՝ 19.00.01. «Ընդհանուր հոգեբանություն, անհատականության հոգեբանություն, հոգեբանության պատմություն»: Հաջողությամբ են գործում հոգեբանության պատմության և տեսության, անհատաի հոգեբանության բոլոր մակարդակները:
Ա.Ս.Բերբերյանը 2002թ. նշանակվել է «Էթնոմշակութային և էկոլոգիական զբոսաշրջության» ամբիոնի վարիչ
2005 թվականին Հոգեբանության ամբիոնի վարիչ (հոգեբանության ուղղության բացման պահից):

Ա.Ս. Բերբերյանը հանդիսանում է «ՀՌՀ Լրաբեր», «Հոգեկան առողջության հայկական հանդես» (ՀՀ) ամսագրերի խմբագրական խորհրդի անդամ, ՌԴ «Սոցիոսֆերա» գիտամեթոդական ամսագրի միջազգային խմբագրական խորհրդի անդամ, ՌԴ Գիտական ​​համագործակցության զարգացման կենտրոնի հոգեբանության և մանկավարժության միջազգային կոնֆերանսների, «Ռուսական հոգեբանական հանդես», ՌԴ ՏՊՀ-ի «Գիտության վեկտոր» գիտական ​​ամսագրերի կազմկոմիտեների անդամ:

Ա. Բերբերյանը Համառուսական պրոֆեսիոնալ հոգեթերապևտիկ լիգայի հայկական տարածաշրջանային մասնաճյուղի ղեկավարն ու իսկական անդամն է, Հոգեբանական գիտությունների միջազգային ակադեմիայի հայաստանյան մասնաճյուղի ղեկավարն ու իսկական անդամը, International Council of Professional Therapists անդամ, Ռուսաստանի հումանիտար գիտական ​​հիմնադրամի արտասահմանյան փորձագետ է, Հայաստանի հոգեբանների միության էթիկայի հանձնաժողովի ղեկավարն է։ Ա.Ս. Բերբերյանը բազմիցս պատշաճ կերպով ներկայացրել է հայրենական գիտությունը միջազգային սիմպոզիումներում, գիտաժողովներում և կոնգրեսներում, ամենամյա միջազգային և հանրապետական ​​դասավանդման և ուսանողական գիտագործնական գիտաժողովների կազմակերպիչն է։ Ունի ավելի քան 300 գիտական ​​աշխատանք (h-index – 11), ղեկավարում է բարձրագույն կրթության հումանիզացման և էթնոմշակութային ինքնության հիմնախնդիրների, միջազգային գիտաժողովների կազմակերպմանն առնչվող դրամաշնորհային ծրագրերը։

Ա.Ս. Բերբերյանը պարգևատրվել է ՌԴ կրթության և գիտության նախարարության պատվոգրով՝ կրթական գործընթացի զարգացման և կատարելագործման գործում երկար տարիների արդյունավետ աշխատանքի, բարձր որակավորում ունեցող մասնագետների պատրաստման գործում նշանակալի ավանդի համար (2016թ.) և Մասնագիտական ​​հանրությանը մատուցած ծառայությունների համար դափնեկիր դիպլոմով (2016 թ.): ՀՌՀ-ում ուսումնական գործընթացին անձակենտրոն մոտեցման ներդրման համար նրան շնորհվել է «Տարվա լավագույն դասախոս» կոչումը, կրթական համակարգում արդյունավետ գործունեության և բարձրագույն մասնագիտական ​​կրթություն ունեցող մասնագետների գործնական վերապատրաստման, ռուս-հայկական գիտական ​​կապերի հզորացման գործում ունեցած վաստակի համար արժանացել է ՀՀ-ում գործող Ռոսսոտրուդնիչեստվոյի դաշնային գործակալության կողմից։ ՀՌՀ գիտխորհրդի որոշմամբ Հայ-ռուսական համալսարանում հոգեբանական ուղղության ձևավորման և զարգացման գործում ունեցած անձնական մեծ ավանդի, հոգեբանության ամբիոնի զարգացման գործում ներդրած ավանդի և երկարամյա գիտամանկավարժական գործունեության համար արժանացել է «Հայ-ռուսական համալսարանի պատվավոր պրոֆեսոր»-ի կոչման (2018 թ.):

Ա.Ս. Բերբերյանը պարգևատրվել է նաև հետևյալ պարգևներով՝ ՀԳՄԱ-ի կողմից Հոգեբանության մեջ ունեցած վաստակի շքանշանով, ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության Ոսկե մեդալով (2021թ.), ՀՌՀ Ոսկե մեդալով (2021 թ.), «ՌԴ կրթության ոլորտի պատվավոր աշխատող»  կոչումով (2022) և այլն:

 

Գիտական հետաքրքրություններ

  • Բարձրագույն կրթության հոգեբանություն;
  • Ինքնության հոգեբանություն;
  • Անձի հոգեբանություն;
  • Մարդասիրական հոգեբանություն.

Հրապարակումների ցուցակ

  • Берберян А.С..Осмысление Я-концепции личности студента в реализации гуманистической позиции в процессе непрерывной практики. Сборник материалов международной научной конференции "Модернизация непрерывной практики и внедрение механизмов организации в системе высшего педагогического образования", Ереван 2013, стр. 256-260
  • Берберян А.С. Компетентностный подход к обучению в контексте гуманистической парадигмы высшего образования. 4-ая Международная научная конференция. «Современные проблемы теоретической и прикладной психологии» 25-27 октября 2013 г. стр.226-228
  • Берберян А.С. Проектирования учебного предмета на базе гуманизации вузовского обучения. В сборнике "Профессионализация личности в образовательных институтах и практической деятельности: теоретические и прикладные проблемы социологии и психологии труда и профессионального образования", Материалы II международной научно-практической конференции. 10-11 февраля 2013 года, стр. 50-55
  • Берберян А.С. Понятие субъекта в образовательной парадигме как отражение гуманистических установок. В сборнике "Гуманизация обучения и воспитания в системе образования: теория и практика", Материалы II международной научно-практической конференции, 20-21 марта 2013 года, Прага, стр. 16-24
  • Берберян А.С. Перспективы развития системы высшего образования Армении: гуманизация или гуманитаризация? Актуальная психология Научный вестник. Ереван, 2018, №1. С.19-29
  • Берберян А.С. , Лалаян М.Г. Личностное самоопределение студентов как психологическая проблема Одиннадцатая годичная научная конференция. Сборник статей РА, Ереван, 2017. Часть I, стр.338-43
  • Берберян А.С., Берберян Э.С. Этнопсихологические аспекты смысложизненных и ценностных ориентаций студенческой молодежи. Вопросы психологии, 2017 (1). С. 103-116. (SOCIAL SCIENCES CITATION INDEX). Skopus. Web of science
  • Asya S. Berberyan, Nune T. Vardanyan, Vladimir S. Karapetyan, Srbuhi R. Gevorgyan, Albina R. Shaidullina Gender Differences in Professional Identity within Educational System of Armenia. Astra Salvensis, Year VI (2018), Supplement no. 2 EDUCATTIONAL PSYCHOLOGY
  • Astra Salvensis, Supplement 2/2018: Proceedings of the ―IV International Forum on Teacher Education‖, 22-24 May 2018. P.513-529 https://astrasalva.files.wordpress.com/2018/06/astra-salvensis-supplement-2-2018.pdf - Skopus https://astrasalva.wordpress.com/
  • Asya S. Berberyan, Hermine S. Berberyan, The Role of Mental Operations While Memorizing Astra Salvensis, Year VI (2018), Supplement no. 2 EDUCATTIONAL PSYCHOLOGY Astra Salvensis, Supplement 2/2018: Proceedings of the ―IV International Forum on Teacher Education‖, 22-24 May 2018. p. 689-701 Skopus https://astrasalva.files.wordpress.com/2018/06/astra-salvensis-supplement-2-2018.pdf - https://astrasalva.wordpress.com/
  • Берберян А.С., Тучина О.Р. Исследование национальной идентичности и исторического опыта личности в титульном армянском этносе и сопряженной армянской диаспоре в России. Russian Psychological journal, vol.15, № 2, М., 2018. Web of science
  • Берберян А.С., Берберян Э.С., Тучина О.Р. Cоотношение гражданской и этнической идентичности у армянской молодежи с разной длительностью проживания в Армении. Психологический журнал, 2019, том 40, № 6, с. 69–79.https://elibrary.ru/item.asp?id=41484304 https://ras.jes.su/psy/s020595920007315-2-1 Scopus (SJR0,244) WoS (JCR0,486)
  • Asya Berberyan, Irina Abakumova, Hermine Berberyan. Psychological characteristics of the value orientation system of armenians in title ethnos and russian diaspora International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education / IJCRSEE 2019, vol. 7, br. 2, - str. 11-17 https://cyberleninka.ru/article/n/psychological-characteristics-of-the-value-orientation-system-of-armenians-in-title-ethnos-and-russian-diaspora/viewer http://www.ijcrsee.com/index.php/ijcrsee/Indexing Scopus
  • Asya Berberyan.Significance of emotional intelligence for the innovative higher school teachers readiness for a person-centered interaction 2-я Международная научно-практическая конференция «Тенденции развития психолого-педагогического образования в условиях транзитивного общества» (ICTDPP-2020) ДГТУ 2020 SCOPUS - CiteScore 2018 = 0,77
  • Asya Berberyan.Impact of internet dependence on the life meaning system of personality(ITE-2021) E3S Web Conf. Volume 258, 2021 Ural Environmental Science Forum “Sustainable Development of Industrial Region” (UESF-2021) https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125807061 Volume 258 (2021)
  • Berberyan A.S., Gevorgyan S.R., Berberyan E.S. Self-actualization: Methodological and Practical Aspects of Studying the Personality of Students in the Process of Distance Learning Wisdom, Yerevan, 2021 – 14 p. Scopus
  • Берберян А.С., Бульцева М.А., Бушина Е.В., Коджа Е.А.. Роль слветскойй идентичности во взаимосвязи мультикультурализма и проницаемости социальных границ для русских в Армении В журнале: Культурно-историческая психология , том 17, номер 4, 2021 ISSN: 1816-5435eISSN: 2224-8935 Стр. 56-64 Scopus
  • Берберян А.С., Корнилова О.А., Шаталина М.А., Матасова И.Л. Отношение к вакцинации молодежи Армении и России в зависимости от этнопсихологических особенностей личности Вопросы психологии Т.67, №6, 2021, стр. 92-101. Scopus web of science
  • Asya Berberyan, Srbuhi Gevorgyan, Hermine Berberyan Self-Actualization and Stress Resistance: Methodological and Practical Aspects of Studying the Personality of Students in the Process of Distance Learning, p.44-59 WISDOM vol. 21 no. 1 (2022): 1-2022 Scopus, Q 2.

Ֆայլեր

team

Բերբերյան Ասյա Սուրենի

Հ․գ․դ․, պրոֆեսոր
team

Զարուհի Անրիի Մալոյան

Հոգեբանական գիտությունների թեկնածու
team

Պապոյան Վարդուհի Ռոբերտի

հոգեբանական գիտությունների թեկնածու, պրոֆեսոր
team

Մելս Պարգևի Մկրտումյան

Հոգեբանական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր
team

Արմինե Ռաֆիկի Մուրադյան

հոգեբանական գիտությունների թեկնածու
team

Մկրտումյան Լիլիթ Յուրիկի

հոգեբանական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ
team

Սիրվարդ Գարուշի Շաքարյան

Հ.գ.թ., ավագ դասախոս
team

Ավանեսյան Հրանտ Միքայելի

Հոգեբանական գիտությունների դոկտոր
team

Վարդանյան Մարիա Սուրենի

Մանկավարժական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ
team

Դավթյան Ելենա Նիկոլայի

Բժշկական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ